FORRETNINGSBETINGELSER
Hvis du fortryder dit køb (fortrydelsesret) Du har 90 dages fortrydelsesret, når du handler på hyggeonkel.dk. Fortrydelsesretten løber fra den dag, du har modtaget varen.
Fristen indebærer, at du har 90 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb.
Du kan sende en mail til info@hyggeonkel.dk eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne.
Fortrydelse af en del af købet
Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.
Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.
Fortrydelsesretten gælder for alle varer, uanset hvordan du vælger at betale.
Returnering Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.
Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.
Emballage og varens stand, når du sender den tilbage
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.
Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.
Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.
For at modtage
hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.
Vi anbefaler at du ikke bryder foliering omkring varen, da det muligvis kan medføre en værdiforringelse af varen.
Hvis du fortryder købet, skal varerne sendes tilHyggeonkel
c/o LM Lagerhotel
Erhvervsparken 3
9632 Møldrup
(Send direkte til ovenstående adresse. Ikke til en pakkeshop eller et posthus - de vil ikke blive afhentet).
Du kan også fortryde købet ved at nægte at modtage varen.
Du får naturligvis det beløb, du har indbetalt til os, tilbage
Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger, uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion.
Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.
Den eneste omkostning du har, når du fortryder et køb, er portoen til at sende varen tilbage til os.
Udgifterne for returnering forventes højst at beløbe sig til ca. 100 DKK.
Du kan også vælge at købe en
returlabel med GLS her for 49 kr. Hvad skal jeg sende med tilbage? Du bedes vedlægge en kopi af faktura +
standardfortrydelsesformularen.
Bemærk! Hyggeonkel.dk modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.
Hvis der er noget galt med varen (Reklamation)
Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb. Når du handler på hyggeonkel.dk, har du derfor 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.
Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.
Hvor hurtigt skal jeg reklamere? Du skal reklamere indenfor "rimelig tid", efter du har opdaget manglen ved varen. Vi anbefaler, at du reklamerer så hurtigt som muligt. Hvis du reklamerer indenfor to måneder, efter at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
Vi refunderer dine fragtomkostninger Er reklamationen berettiget, betaler vi returfragten i et rimeligt omfang. Vi vil meget gerne hjælpe med en returlabel, da det er nemmest for alle parter. Kontakt os evt. herom.
Varen skal sendes til: Hyggeonkel
c/o LM Lagerhotel
Erhvervsparken 3
9632 Møldrup
Vi har brug for følgende information, når du sender varen til os Når du returnerer varen, bedes du så detaljeret som muligt oplyse, hvad problemet er.
Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.
Husk, at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage.
Hvad gør vi med dine personlige oplysninger (persondatapolitik)
For at du kan indgå aftale med os på hyggeonkel.dk, har vi brug for følgende oplysninger:
- Navn
- Adresse
- Telefonnummer
- E-mail adresse
Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål at kunne levere varen til dig.
Personoplysningerne bliver gemt med oplysninger om, hvilke varer du har købt i 5 år fra udgangen af det regnskabsår, oplysningerne vedrører jf. bogføringslovens §10.
Herefter slettes oplysningerne.
Når der indsamles personoplysninger via vores website, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om, præcis hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor.
Indehaveren af Hyggeonkel ApS er dataansvarlig og har adgang til de oplysninger, der registreres om dig.
Oplysningerne om dit navn, adresse, telefonnummer og e-mailadresse bliver videregivet til vores lagerhotel (LM Lagerhotel A/S) med henblik på levering af dine indkøb.
Som registreret hos Hyggeonkel har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter Persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til Hyggeonkel ApS via e-mail
info@hyggeonkel.dk.
Behandling af personoplysninger - samtykke
Hvis du har sat kryds i boksen, hvor du accepterer e-mails fra os, behandler vi din e-mailadresse og oplysningerne om dine køb hos os, indtil det ikke længere er relevant. Det vil i praksis sige, indtil du gør os opmærksom på, at du ikke længere ønsker at modtage e-mails fra os.
Du kan altid trække dit samtykke tilbage. Dette kan du enten gøre ved at benytte linket i bunden af vores e-mails eller ved at kontakte os på
info@hyggeonkel.dk og oplyse, at du ikke længere ønsker at modtage vores nyhedsbreve og tilbud.
Datasikkerhed
Uanset om vi behandler dine personoplysninger med henblik på opfyldelsen af en kontrakt eller på baggrund af dit samtykke, vil vi altid behandle dine personoplysninger sikkert og fortroligt i overensstemmelse med gældende lovgivning, herunder persondataforordningen og databeskyttelsesloven.
Dine oplysninger vil alene blive anvendt til det formål, de er indsamlet til, og vil blive slettet, når dette formål er opfyldt eller ikke længere relevant.
Hvis der er fejl i vores oplysninger, kan du altid bede om at få dem rettet, så vi har de rigtige, lige som du har ret til at få udleveret oplysningerne i et almindeligt format (dataportabilitet).
Har du ønsker om ændring eller dataportabilitet, er du også meget velkommen til at skrive til os på ovennævnte e-mailadresse.
Ønsker du ikke længere, at vi skal behandle dine personoplysninger, eller at vi skal begrænse behandlingen af dine personoplysninger, kan du også sende os en anmodning herom til ovennævnte e-mailadresse.
Hvis du ønsker at klage over Hyggeonkel ApS' behandling af dine personoplysninger, kan dette ske til Datatilsynet, på adressen Borgergade 28,5., 1300 København, telefon 33 19 32 00 e-mail:
dt@datatilsynet.dk.
Cookies
Websitet anvender "cookies", der er en tekstfil, som gemmes på din computer, mobil el. tilsvarende med det formål at genkende den, huske indstillinger, udføre statistik og målrette annoncer. Cookies kan ikke indeholde skadelig kode som f.eks. virus.
Når du besøger vores website, indsamles der oplysninger om dig, som bruges til at tilpasse og forbedre vores indhold og til at øge værdien af de annoncer, der vises på siden. Hvis du ikke ønsker, at der indsamles oplysninger, bør du slette dine cookies (
se vejledning) og undlade videre brug af websitet. Nedenfor har vi uddybet, hvilke informationer der indsamles, deres formål og hvilke tredjeparter, der har adgang til dem.
Kan cookies slåes fra?
Du kan finde en vejledning til cookie håndtering i forskellige browsere her:
http://minecookies.org/cookiehandtering
Hvis du sletter eller blokerer cookies, vil annoncer kunne blive mindre relevante for dig og optræde hyppigere. Du kan desuden risikere, at websitet ikke fungerer optimalt samt at der er indhold, du ikke kan få adgang til.
Websitet indeholder cookies fra tredjeparter, der i varierende omfang kan omfatte:
- Google Analytics - Indsamler information om din aktivitet på siden. Inkluderer din IP-adresse, hvor du kom fra og hvor lang tid du er på siden.
- Google adwords - Anvendes af Google til at levere reklametjenester.
- Facebook.com - Anvendes af facebook til at levere reklametjenester.
- Youtube.com - et unikt id, der gives til en bruger, når han ser en video
- Vimeo.com - et unikt id, der gives til en bruger, når han ser en video
Klage over et køb
Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte Mads Kristensen, info@hyggeonkel.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg via
Klageportalen for Nævnenes Hus.
For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.
Når du handler på en e-mærket webshop, kan du gratis få behandlet din sag - uanset beløbets størrelse.
Læs mere her.
Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens klageportal her -
http://ec.europa.eu/odr
Betingelserne er sidst opdateret d.7. december 2023